Unilever şirketinin Western Australia Üniversitesi’ne yaptırdığı araştırmada günde üç fincan siyah çay içmenin kalp krizine neden olan sistolik ve diyastolik yüksek tansiyonu 2 ila 3 derece düşürdüğü belirledi. Araştırmaya başkanlık eden profesör Jonathan Hodgson, düzenli tüketilen çay sayesinde kalp krizi geçirme riskinin de yüzde 10 civarında azaldığını ifade etti. Daha önceki araştırmalarda dünyanın en çok içilen ikinci içeceği olan çaydaki yoğun antioksidanların kanser hücrelerinin büyümelerini engellediği ve bağışıklık sistemini güçlendirdiği keşfedilmişti.
TANSİYONA BİRE BİR
Prof. Hodgson, araştırmanın 35-75 yaşları arasındaki deneklerle yapıldığını dile getirerek, “Avustralya gibi yüksek tansiyon hastalarının çoğunlukta olduğu bir ülkede çayın bu faydasını ortaya çıkardık. Ancak Çay ve yüksek tansiyon arasındaki ilişkiyi daha iyi anlayabilmek için daha fazla araştırma yapmak gerekiyor” diye konuştu. İngiliz Kalp Vakfı’nda çalışan kalp sağlığı diyetisyenlerinden Tracy Parker da “Çaydaki güçlü antioksidanların kalp sağlığına faydalı olduğu bu araştırmaya ortaya çıktı. Ancak kalbinizi sağlıklı tutmak istiyorsanız aynı zamanda tuz ve alkolden uzak durmalı ve daha fazla sebze ve meyve yemelisiniz” şeklinde konuştu.
